Přeskočit na hlavní obsah

PLS PREVENT 2025 - komentář ke smluvním podmínkám

Aktualizováno před více než 3 týdny

PLS PREVENT 2025 představuje smluvní spolupráci při plnění povinností zaměstnavatele v oblasti PLS podle platné legislativy.

PLS PREVENT 2025 obsahuje tyto základní služby:

  • Poradenství

  • Dohled

  • Posuzování a ověřování zdravotní způsobilosti k práci


Poradenství

Poradenská činnost je zaměřena na plnění povinností zaměstnavatele podle platné legislativy a je rozdělena na:

Průběžné poradenství

Poskytuje zaměstnavateli potřebnou odbornou součinnost při plnění legislativních požadavků (sledování a hodnocení rizik, kategorizace prací, školení první pomoci atd.), vedení příslušné agendy PLS (dokumentace, záznamy) a řešení nastalých problémů spojených s PLS (ochrana pracovišť, zdravotní způsobilost, pracovní úrazy, kontroly, pojistné události apod.). Služba je hrazena roční paušální částkou.

HOT LINE

Služba na vyžádání doplňující standardní poradenství, určená pro řešení ad hoc požadavků (mimořádné události, práce nad rámec smlouvy). Platí se hodinovou sazbou.


Dohled

Pravidelný dohled na pracovištích zaměstnavatele se provádí za účelem pravidelného sledování rizikových faktorů pracovních podmínek. Hrazen je za provedený výkon.

Dohled je nedílnou součástí PLS PREVENT. Bez znalosti a pravidelného sledování pracovních podmínek nelze PLS poskytovat. V rámci PLS PREVENT je dohled nabízen za zvýhodněných podmínek 1x ročně při současné spolupráci BOZP a PO 1x ročně nebo za standardních podmínek 1x za 3 roky.


Posuzování a ověřování zdravotní způsobilosti k práci

Představuje ověřování zdravotní způsobilosti preventivními prohlídkami, popř. čestnými prohlášeními v aplikacích PREVENT

V rámci PLS PREVENT si zákazník sám vybírá způsob ověřování zdravotní způsobilosti (ZZ) a využívá tak podle potřeby pouze jen ty služby (preventivní prohlídky, čestná prohlášení) a nástroje (aplikace MEDBOOK, moduly Čestná prohlášení pro INSTRUCTOR/EDUNIO) PLS PREVENT, které jsou k tomu určeny.

Preventivní prohlídky a aplikace se hradí za zaměstnance/uživatele, který službu (prohlídku) či nástroj (aplikaci) využije.

Při ověřování ZZ pracovnělékařskými prohlídkami nebo čestnými prohlášeními v aplikacích PREVENT JE v rámci PLS PREVENT. poskytováno poradenství při prokazování zdravotní způsobilosti v případě pracovních úrazů, pojistných událostí, soudních sporů, kontrolních šetření apod.

Pokud zákazník ZZ neověřuje, poradenství při prokazování

ZZ v případě pracovních úrazů, pojistných událostí, soudních sporů, kontrolních šetření v rámci PLS PREVENT NENÍ poskytováno! Může si v těchto případech vyžádat odbornou a právní podporu ad hoc v rámci HOT LINE.

K ověřováním ZZ čestnými prohlášeními v aplikacích PREVENT je poskytována odborná podpora zahrnující:

  • součinnost při prokazování ZZ (pracovní úrazy, pojistné událostí, regres zdravotních pojišťoven, kontroly, soudní spory apod.).

  • poradenství HR (konzultace a poradenství při ověřování ZZ)

  • poradenství uživatelům (odpovědi na dotazy k čestným prohlášením)

  • aktualizace modulu a dokumentace v případě změn legislativy

  • helpdesk a technická podpora

Dostali jste odpověď na svou otázku?