Zavedení agendy BOZP a PO představuje první krok spolupráce se společností PREVENT při komplexním smluvním Poradenství BOZP a PO.
Obsahuje:
Vstupní audit, posouzení pracovních podmínek a legislativních požadavků
Probíhá obvykle v hlavní provozovně/centrále klienta (1. návštěva).
Konzultant PREVENT šetřením a dotazováním získá informace a podklady potřebné pro vyhodnocení rizik a zpracování příslušné agendy BOZP a PO.
Vyhodnocení rizik a zpracování příslušné dokumentace BOZP a PO
Konzultant PREVENT vyhodnotí rizika a zpracuje příslušnou dokumentaci BOZP a PO.
Součástí zpracovávané dokumentace BOZP a PO jsou zejména:
Dokumentace prevence rizik (identifikace a hodnocení rizik, kategorizace prací, předpis pro přidělování ochranných pomůcek, záznamy a formuláře pro kontrolní činnost, lhůtník periodických činností apod.),
Organizační předpis pro BOZP (základní směrnice upravující úkoly, pravidla a odpovědnosti při zajištění BOZP v dané organizaci),
Bezpečnostní předpisy (bezpečnostní předpisy pro činnosti a zařízení se zvýšenou mírou rizika),
Dokumentace školení (osnovy, záznamy apod.),
Dokumentace pracovních úrazů (postupy a formuláře pro evidenci, hlášení a odškodňování pracovních úrazů),
Dokumentace kontrolní činnosti (postupy a formuláře pro kontrolní činnost - prověrky BOZP, preventivní kontroly pracovišť apod.
Dokumentace PO (začlenění činností, organizační předpis, požární poplachové směrnice, požární řády popř. další dokumentace vyplývající z provozovaných činností).
Nastavení systému řízení BOZP a PO pro plnění legislativních požadavků
Konzultant PREVENT na základě vstupních informací a vyhodnocení rizik vytvoří systém řízení pro optimální plnění legislativních požadavků BOZP a PO (kdo, co, kde, jak, kdy).
Implementace podpůrných online aplikací PREVENT
Konzultant PREVENT implementuje a nastaví podpůrné aplikace pro správu agendy a plnění úkolů BOZP a PO:
PORTAL - online dokumentace a záznamy
INSTRUCTOR nebo EDUNIO - automatická organizace a evidence školení
MEDBOOK - evidence a organizace lékařských prohlídek).
Zaškolení odpovědné osoby pro vedení agendy a spolupráci
Probíhá u zákazníka (2. návštěva, nebo ve vhodném případě online schůzka).
Konzultant PREVENT předá zpracovanou agendu BOZP a PO pověřené osobě/ám zákazníka. Zaškolí příslušnou/é pověřené osobu/y na straně zákazníka pro plnění dílčích úkolů v rámci nastaveného systému řízení BOZP a PO (používání elektronické agendy PORTAL, administrace aplikací INSTRUCTOR, popř. MEDBOOK).
Vstupní prohlídka vč. zpracování dílčí dokumentace provozovny
V rámci zavedení agendy BOZP a PO proběhne také podrobná kontrola pracovišť se zaměřením na BOZP a preventivní požární prohlídka podle § 12 vyhlášky č. 246/2001 Sb., o požární prevenci. Součástí vstupní preventivní prohlídky je zpracování případné dílčí dokumentace BOZP a PO vztahující se k dané provozovně.
Zpracování online kurzu pro seznamování s místními podmínkami BOZP a PO
Při zavedení agendy je rovněž vytvořen online kurz pro seznamování zaměstnanců (popř. jiných osob) se specifickými podmínkami BOZP a PO v dané organizaci (rizika, dokumentace, postupy při mimořádných událostech, druhy a umístění zařízení a prostředků PO, umístění prostředků první pomoci apod.), který doplňuje kurzy PREVENT určené ke školení o právních a ostatních předpisech, všeobecných rizicích, zásadách a pravidlech v souvislosti s BOZP a PO.
Časová dotace prací konzultanta PREVENT
Časová dotace prací konzultanta PREVENT při zavedení agendy BOZP a PO vychází vždy zejména z:
rozsahu a charakteru provozovaných činností
velikosti a charakteru pracovišť
druhu a množství používaných zařízení a pracovních prostředků
lokalit provozoven
Příklady typických časových dotací podle provozovaných činností:
administrativa : 20 - 30 hodin
obchod, skladování, logistika: 30 - 100 hodin
zdravotnické zařízení: 30 - 60 hodin
restaurace: 30 - 40 hodin