Přeskočit na hlavní obsah
Všechny sbírkyZákaznická podpora
Zavedení agendy BOZP a PO - PREVENT
Zavedení agendy BOZP a PO - PREVENT
Aktualizováno před více než měsícem

Zavedení agendy BOZP a PO představuje první krok spolupráce se společností PREVENT při komplexním smluvním Poradenství BOZP a PO.

Obsahuje:

Vstupní audit, posouzení pracovních podmínek a legislativních požadavků

Probíhá obvykle v hlavní provozovně/centrále klienta (1. návštěva).

Konzultant PREVENT šetřením a dotazováním získá informace a podklady potřebné pro vyhodnocení rizik a zpracování příslušné agendy BOZP a PO.

Vyhodnocení rizik a zpracování příslušné dokumentace BOZP a PO

Konzultant PREVENT vyhodnotí rizika a zpracuje příslušnou dokumentaci BOZP a PO.

Součástí zpracovávané dokumentace BOZP a PO jsou zejména:

  • Dokumentace prevence rizik (identifikace a hodnocení rizik, kategorizace prací, předpis pro přidělování ochranných pomůcek, záznamy a formuláře pro kontrolní činnost, lhůtník periodických činností apod.),

  • Organizační předpis pro BOZP (základní směrnice upravující úkoly, pravidla a odpovědnosti při zajištění BOZP v dané organizaci),

  • Bezpečnostní předpisy (bezpečnostní předpisy pro činnosti a zařízení se zvýšenou mírou rizika),

  • Dokumentace školení (osnovy, záznamy apod.),

  • Dokumentace pracovních úrazů (postupy a formuláře pro evidenci, hlášení a odškodňování pracovních úrazů),

  • Dokumentace kontrolní činnosti (postupy a formuláře pro kontrolní činnost - prověrky BOZP, preventivní kontroly pracovišť apod.

  • Dokumentace PO (začlenění činností, organizační předpis, požární poplachové směrnice, požární řády popř. další dokumentace vyplývající z provozovaných činností).

Nastavení systému řízení BOZP a PO pro plnění legislativních požadavků

Konzultant PREVENT na základě vstupních informací a vyhodnocení rizik vytvoří systém řízení pro optimální plnění legislativních požadavků BOZP a PO (kdo, co, kde, jak, kdy).

Implementace podpůrných online aplikací PREVENT

Konzultant PREVENT implementuje a nastaví podpůrné aplikace pro správu agendy a plnění úkolů BOZP a PO:

  • PORTAL - online dokumentace a záznamy

  • INSTRUCTOR nebo EDUNIO - automatická organizace a evidence školení

  • MEDBOOK - evidence a organizace lékařských prohlídek).

Zaškolení odpovědné osoby pro vedení agendy a spolupráci

Probíhá u zákazníka (2. návštěva, nebo ve vhodném případě online schůzka).

Konzultant PREVENT předá zpracovanou agendu BOZP a PO pověřené osobě/ám zákazníka. Zaškolí příslušnou/é pověřené osobu/y na straně zákazníka pro plnění dílčích úkolů v rámci nastaveného systému řízení BOZP a PO (používání elektronické agendy PORTAL, administrace aplikací INSTRUCTOR, popř. MEDBOOK).

Vstupní prohlídka vč. zpracování dílčí dokumentace provozovny

V rámci zavedení agendy BOZP a PO proběhne také podrobná kontrola pracovišť se zaměřením na BOZP a preventivní požární prohlídka podle § 12 vyhlášky č. 246/2001 Sb., o požární prevenci. Součástí vstupní preventivní prohlídky je zpracování případné dílčí dokumentace BOZP a PO vztahující se k dané provozovně.

Zpracování online kurzu pro seznamování s místními podmínkami BOZP a PO

Při zavedení agendy je rovněž vytvořen online kurz pro seznamování zaměstnanců (popř. jiných osob) se specifickými podmínkami BOZP a PO v dané organizaci (rizika, dokumentace, postupy při mimořádných událostech, druhy a umístění zařízení a prostředků PO, umístění prostředků první pomoci apod.), který doplňuje kurzy PREVENT určené ke školení o právních a ostatních předpisech, všeobecných rizicích, zásadách a pravidlech v souvislosti s BOZP a PO.

Časová dotace prací konzultanta PREVENT

Časová dotace prací konzultanta PREVENT při zavedení agendy BOZP a PO vychází vždy zejména z:

  • rozsahu a charakteru provozovaných činností

  • velikosti a charakteru pracovišť

  • druhu a množství používaných zařízení a pracovních prostředků

  • lokalit provozoven

Příklady typických časových dotací podle provozovaných činností:

  • administrativa : 20 - 30 hodin

  • obchod, skladování, logistika: 30 - 100 hodin

  • zdravotnické zařízení: 30 - 60 hodin

  • restaurace: 30 - 40 hodin

Dostali jste odpověď na svou otázku?